Tågvärden hånglade upp mig

Jag åkte tåg i morse och när det var dags att visa biljetten ställde sig tågvärden och granskade min biljett väldigt noggrant. Jag började skratta och blev helt varm.. tågvärden började sakta le lite.. sen sa han: har du legitimation?
Jag fortsatte le och han sa: nää.. jag bara skojade..

Sen fick jag tillbaka biljetten och mitt kort igen..

Vid varje station gick han förbi leende och som jag tyckte formade han munnen till små pussar och gav mig ett extra öga.. mina medpassagerare log lite och kikade på mig mellan varven..

Jag blev helt varm..

Helt plötsligt burrade mobilen till.. det var från min man: Jag tänker på dig snygging.. :) ..Allt kändes så konstigt..

När vi var framme i Helsingborg gick jag av nästan sist och vem står och lurpassar? Jo, självaste tågvärden.. han sa:
- Har du tjuvåkt?

Va?? Näe.. sen kysser han mig.. flera gånger..

Vi gick av tillsammans och stod och pratade lite, om hur han jobbar och han frågade mig om jag inte skulle vidare med buss nu? Jo.. svarade jag - det ska jag ju.. Då kanske det är bäst du springer iväg nu, svarade han.. Så det gjorde jag ..

Glömde jag berätta att det är min man som är tågvärden? Och glömde jag skriva att när han tog min biljett och jag började skratta så började alla runtomkring oförstående titta upp och då förklarade han stillsamt: Det är min fru det här. Jag är så stolt över min man!!

Vi har praktiserat "Fun on train"..det var verkligen romantiskt! Jag kommer le hela dagen!

Pusssssssss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0