Min kropp är tuuuung och avsssslapppnad

Jag har börjat lyssna på min avslappnings-CD idag. 22 minuter med en kvinna som talade med mig och gav mig instruktioner om att göra olika saker, sträcka på mig, gäspa, andas, slappna av..

Det var ett skönt sätt att vakna faktiskt. Jag satte ju mobilen på 7.00 för att kunna gå upp och pussa hejdå på min lilla dotter. Men det enda som återstod när jag for ut i hallen var doften av nyrostat bröd. Hon hade försvunnit någon minut innan.

Jag har sovit utan sömntablett i natt. Det gick hyfsat bra. Är fortfarande rädd att somna och rädd för att allt ska snurra upp och ner, men det gick ganska bra. Jag vaknade många gånger och vände på huvudet försiktigt och det vinglar lite men lägger sig fort igen.

Många frågar på jobbet och det är jobbigt att bli påmind när jag inte själv väljer att prata om det. Känns konstigt.
Har fått ok på att få mina terminalglasögon bytta trots att det gått mindre än ett år sedan jag bytte senast.

Och just det.. var ju hos husläkaren också. Hon ska försöka kolla med ett privat företag som samarbetar med sjukhusen att få ner väntetiden på magnetröntgen. Inte för att det är brådskande, men känslomässigt - sa hon.

Day by day

  Frukost
2 knäcke
 1  
rökt bog pålägg
 1,5  
gurka
 0  

Totalt  
 2,5  

  Lunch
keso mätt
 3  
grönsaker
 0  
1 knäcke m 1 tsk lätta
 1  

Totalt  
 4  

  Middag
125 g Pastella Tortellini
  7,5  
 1/8 dl Barilla Pomodoro Ricotta
  0,5  
sallad m olja vinäger
 0,5  

Totalt  
 8,5  

  Mellanmål
8 st Cashewnötter
  1  
1 banan
 1  
Clementin
 0  

Totalt  
 2  
Totalt använt POINTS antal   17  
Totalt återstående POINTS antal för idag   +2  

  Motion
Totalt intjänade Aktivitets POINTS®   0 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0