Jag är åtminstone ärlig - jag har spårat ur

Okej, jag har kommit på en sak: När nåt går emot mig äter jag gärna nåt sött.

- Min tv har exploderat
- Taklampan som lyser upp vårt matrum har gått sönder, vi ser ingenting i rum-helvetet
- Diskmaskinen jag trodde jag skulle köpa verkar vara en fantasi eftersom det inte finns rör framdragna i vårt B-kök i vår hyresrätt.
- Spotlampan i badrummet har gått sönder och man måste skruva isär hela badrummet för att kunna byta den.. jag tyckte det var ett glapp i den så jag har knackat på det lilla skyddande glaset och den började lysa.. men nu har jag knackat så mycket att jag har knackat sönder glaset.. jättefint.. man ser snart inte där inne heller.
- min dotter har tappat sina nycklar - igen. så nu har vi för lite nycklar
- kranen i köket läcker och jag har felanmält men de har inte ringt - o eftersom jag har för få nycklar så måste jag vara hemma när de kommer..

Börjar elda upp mig rejält nu. Jag är pissförbannad på att jag inte klarar av elektriska, vvs och styrkemässiga saker. Jag måste annonsera efter en privat vaktmästare nu.

jahaaaa.. men har du inte en man då? Men hallå - en enda man kan inte bära ner en tv i en km för att slänga den. JAG orkar inte och inte ihop med honom heller, alltså funkar inte det.. sen är han inte elektriker och inte rörmokare heller. Han är tåg-kille.. och tar hand om mig på alla vis.. men han är inte hemma i de andra branscherna jag nämnde.. Inte hans fel. Jag är bara så maktlös för jag vet inte hur man gör.. var ska jag leta?

Så - jag köpte italienska små skorpor.. de är jättesmå.. som ett litet lillfinger nästan.. och ju mer allt inte funkade desto fler åt jag.. nu kollade jag vad EN sån jävel "kostar" i points: .2.5.. per styck.

Tänk på det nästa gång ni trycker i ett gäng såna.. herregud jag kommer ha gått upp 2 kg på måndag.

Jag får ju faktiskt skriva vad fan jag vill i min blogg och nu tänker jag göra det: JAG känner mig ful, värdelös och tråkig, gnällig, sur, irriterad, bölig, ledsen, uttråkad... vill slå nån på käften!

I'm fed up att bara acceptera allt hela tiden. Så trött på det.

Frukost
2 knäcke m lätta
 1,5  

Totalt  
 1,5  

  Lunch
2 knäcke m smör o saltkött, gurka
 2  
sallad m skinka o keso
 1  

Totalt  
 3  

  Middag
1 1/2 dl Nötfärs max 10%
  5  
 1/2 dl Majskorn
  0,5  
1 stort Tortillabröd mjukt
  3,5  

Totalt  
 9  

  Mellanmål
5 halvor Valnötter
  2  
10 italienska mandelskorpor, pytte
 25  
1 banan
 1  

Totalt  
 28  
Totalt använt POINTS antal   41,5  
Totalt återstående POINTS antal för idag   -22,5  

  Motion
Totalt intjänade Aktivitets POINTS®   0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0