Idag hade jag velat vara Linda Lovelace

Har varit på resa inom Region Skånes värld.. och jag kan fortfarande tycka att vi har en bra vård.

Blev inlagd i lördags efter grymma magattacker som sen förmodligen visade sig vara gallstensanfall. Fullproppad med nåt morfinliknande i kroppen låg jag och hallucinerade mig genom en kväll och en natt. Därefter släppte det värsta men jag var kvar tills idag på sjukhuset.

Idag skulle jag hellre velat vara Linda Lovelade. Ni vet hon som blev känd för porrfilmen Långt ner i halsen.. som slukade manslemmar som om det vore ett spaghetti...

Jag har gjort en gastroskopi och jag kan erkänna att jag nog inte kommer göra det igen i vaket tillstånd. Men det hela tog inte så lång tid, men bara tanken nu - många timmar efteråt ger mig klökningar och kväljningar.. Sköterska sa: ju yngre man är desto svårare är det att låta bli att klökas.. det sa hon efteråt som tur var. Nu har jag så ont i halsen att jag inte vet var jag ska ta vägen med den..

Undersökningen visade en inflammation av tolvfingertarmen och för det fick jag en månadskur av en medicin. Senare - om några månader kanske - ska jag förmodligen även ta bort gallblåsan.

Okej.. jag har inte ätit nåt sen i lördags morse - och det både kräktes och bajsades ut i någon av de 22 gångerna jag besökte toan på lördagen.. sen dess har jag endast haft dropp och näringslösning i dropp. Idag vid lunchtid fick jag äntligen äta - då var det chili con carne fullt med paprika.. Paprika är känt för att ge gallbesvär så det var riset som fick åka ner. Men hur lycklig blev jag inte ?? Blev glad för saften också..

Jag tror jag hoppar över att fylla i nån lista idag också, för den är inte hel ändå.

Det är skönt att ha kommit hem. Nu ska jag bara invänta provsvaren från tarminflammationen, göra min hjärnröntgen, få svar på det och sen operera mig. SEN tänkte jag inte bli sjuk mer.

Om du vill läsa mer - klicka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0